Čoko-rozinkové müsli tyčinky

chocolate raisin granola bars

Čoko-rozinkové müsli tyčinky

Jedno z nejlepších řešení, pokud nestíháte jíst, nebo šetříte místem v batohu, dají se vzít kamkoli, na cesty, jako rychlou a výživnou svačinu do školy, do práce.. Bohužel většina těch, které jsou běžně k sehnání v obchodech, jsou plné přidaného cukru, v horším případě kukuřičného sirupu, a konzervantů. Samozřejmě to neplatí o všech a i výše zmíněné jsou občas lepší volbou, než nějaké jiné mlsání na zahnání hladu, ale ty domácí, u kterých si můžete být opravdu jisti složením, nic nenahradí. Tyto jsou navíc velmi jednoduché, takže můžete své malé pomocníky přizvat k výrobě, než hotové tyčinky zabalíte na výlet například do lesa. Recept jsem zkoušela tolikrát, dokud jsem si nebyla jistá, že jej mohu sdílet s ostatními a nezklamu je, doufám tedy, že i Vám zachutnají. Nevím, na jaké müsli tyčinky jste zvyklí vy, nadýchaný typ s velkými kousky oříšku, který je lepkavě poslepován často medem, nebo sladkým sirupem, nebo naopak tvrdší a sytý flapjack. Tyto tyčinky jsou něco mezi oběma popsanými druhy, nejsou tak hutné, ale spolehlivě zasytí též. Nepoužívám tak velké kusy mandlí, abych se nemusela bát, když náš malý rošťák pobíhá okolo s tyčinkou v ruce. Pokud u Vás ale nehrozí, že půlku Vaší porce sní malý uličník, rozhodně můžete část mandlí nasekat na větší kusy.

Dobrou chuť a šťastnou cestu!

  • zhruba 18 - 22 tyčinek
  • doba přípravy: 15 minut
  • doba pečení: 30 minut

Potřebné suroviny:

  • ⅔ šálku nesířených rozinek
  • 1 ¼ šálku teplé vody

Vlhké ingredience:

Suché ingredience:

Postup:

  1. Předehřejeme si troubu na 175°C.
  2. Na velký pekáč (doporučené rozměry 28x33cm) rozprostřeme pečící papír, boky vymažeme kokosovým olejem.
  3. Rozinky nasypeme do menší nádoby, zalijeme vodou a necháme 5 - 10 minut stranou, aby vodu nacucly. Stranou do jiné misky dáme i rozmixované lněné semínko a zbývající vlhké suroviny smícháme ve třetí, větší nádobě, pozor dáváme na mandlové máslo, aby neudělalo hrudky.
  4. Z rozinek slijeme vodu, kterou smícháme s mletým lněným semínkem a necháme odstát zhruba 5 minut, občas promícháme. Rozinky přidáme do větší nádoby k ostatním surovinám.
  5. Mezitím v jiné větší míse smícháme všechny suché ingredience. Pokud nemáte k dispozici jáhlovou mouku a pufované jáhly, můžete je nahradit jakoukoli jinou bezlepkovou surovinou, například rýžovými produkty, pokud vám lepek nevadí, dobře poslouží i špalda nebo pohanka.
  6. Až lněné semínko ztuhne, přidáme jej k mokré směsi a dobře promísíme, abychom dosáhli hladké konzistence.
  7. Po promíchání přidáme k suchým surovinám a mícháme dále, doporučuji použít ruce, jelikož to vyžaduje trochu více síly a budeme mít jistotu, že někde nezůstane část suchá, jelikož výsledná směs musí být vlhká, aby se vše poslepovalo.
  8. Rozvrstvíme na pekáč a pečeme 25 - 30 minut. Strany by měly lehce zezlátnout.
  9. Necháme vychladnout a krájíme na požadovanou velikost, jednotlivé kousky zabalíme do voskovaného papíru a jsou připraveny vyrazit s námi na cesty.

Vydržet by měly zhruba týden.

Pokud nejste příznivci rozinek, dají se snadno nahradit jiným sušeným ovocem, například meruňkami (které jsou skvělým zdrojem železa) nebo kousky ananasu.

S jáhlovou moukou se skvěle pracuje, bohužel není snadno k dostání. Je lehce stravitelná a přesto obsahuje dostatek bílkovin a vlákniny. Je navíc skvělým zdrojem hořčíku a v organismu působí zásaditě.

 
Další inspiraci najdete v sekci recepty :)