Omega špaldové trojhránky z batátů

sweet potato triangles

Omega špaldové trojhránky z batátů

Určené především pro ty menší, ale oblíbí si je i dospělí. Takže to, že nemáte v okolí žádné děti, není výmluva pro to, abyste si nemohli udělat pořádnou porci a vychutnat si ji sami :)

Slazené jsou pouze meruňkami, chutným zdrojem železa a díky chia a lněným semínkům se nám dostane potřebné dávky omega 3 mastných kyselin.

  • 64 kousků
  • doba přípravy: 1 hodina
  • doba pečení: 21 minut

Potřebné suroviny:

Postup:

Poznámka: První krok je nejlepší udělat večer přechozího dne a přes noc nechat batáty vychladnout.

  1. Předehřejeme troubu na 200°C, batáty oškrábeme a nakrájíme na kousky. Pečeme ve skleněném pekáči podlité kapkou vody přibližně 30 minut, dokud nezměknou.
  2. Batáty rozmixujeme a necháme stranou.
  3. Na středním plameni si v malé pánvi rozpustíme kokosový olej a mandlovou pastu, mícháme 5 minut.
  4. Mezitím rozmixujeme vločky, lněné semínko a sušené meruňky. Mixujeme naplno, dokud nemáme jemnou směs, dáváme ovšem pozor, abychom to nepřehnali, jinak se nám vše slepí do kuličky.
  5. V míse smícháme rozmixovné ingredience s moukou, kokosovými vločkami, chia semínky, skořicí a práškem do pečiva.
  6. Batáty smícháme s rozpuštěným kokosovým olejem a mandlovým máslem a přidáme je do mísy ke zbytku směsi, dobře promícháme, nejlépe rukou.
  7. Nyní můžeme tvarovat sušenky, nejlépe pokud máte formu na karbanátky (velikost jednoho je přibližně 10,5cm) která se těstem napěchuje. Těsto si rozdělíme na 8 stějných kusů o váze zhruba 125g a po jedné vměstnáme do formy, poté každý vzniklý kruh 4krát přepůlíme, aby z každého vzniklo 8 trojúhelníků.
  8. Pokud místo formy na karbanátky máme alespoň formu na sušenky, vyložíme ji pečícím papírem a naplníme, velikost jednotlivých kusů směsi upravíme podle velikosti formy.
  9. Postačí ale i obyčejný plech s pečícím papírem, který rovnoměrně vyložíme a po upečení nařežeme, je třeba dát ovšem pozor, protože těsto snadno k papíru přilne.
  10. Pečeme v troubě na 175°C po dobu 21 minut.

Kdo by pro své nejmenší nechtěl to nejlepší, proto jsem, s pomocí mého synka, vykouzlila tento recept jako náhradu za obyčejné sušenky a nemusím se bát, že i když rád mlsá, dostane do sebe hodnotné živiny a vyhne se prázdným kaloriím, rafinovaným cukrům, umělým barvivům, konzervantům… Batáty poskytují vitamin A, vápník, kyselinu listovou a draslík. Špaldová mouka je daleko výživnější než pšeničná a bohatší na mangan a bílkoviny. Vločky jsou skvělým zdrojem vlákniny, chia a lněná semínka omega 3 mastných kyselin. Mandle příspívají vitamíny B, vitamínem E a železem. Meruňky jsou výborné nejenom díky sladké chuti, ale též nabízí železo. Kokosový olej obsahuje kyselinu laurovou, kaprylovou a kaprinovou, které významné podporují imunitní systém.

 
Další inspiraci najdete v sekci recepty :)